Kehittämiskohteinamme olivat tyypin 2 diabeteksen, mielenterveys- ja päihdepalveluiden sekä palliatiivisen hoidon ja saattohoidon palvelut.
Pyrimme siihen, että keskisuomalaisten avuntarve tunnistetaan sekä hoitoon ja palveluihin päästään varhaisemmassa vaiheessa ja palveluiden jatkuvuus varmistetaan. Edistimme sähköisten itsehoidon mahdollisuuksien sekä digitaalisten palveluiden käyttöönottoa. Vahvistimme ammattilaisten moniammatillista työskentelyä sekä yhtenäistimme työnjakoa ja toimintamalleja, jotta asiakkaan kulku palveluissa olisi sujuvaa. Tavoitteenamme oli tarjota laadukkaat palvelut keskisuomalaisille asuinpaikasta riippumatta.
Palveluketjulla tarkoitamme palvelukokonaisuutta, asiakkaan palvelupolkua, jonka hän kulkee läpi saadessaan hoitoa tai palveluja tarvitsemaansa sairauteen tai tilanteeseen.