Hyppää pääsisältöön

Uutinen

Terveysasemien puhelinpalvelut ovat ruuhkautuneet koko Keski-Suomessa 

4.4.2024

Odotathan takaisinsoittoa ennen uutta yhteydenottoa eri kanavaan. 

Keski-Suomen hyvinvointialueen terveysasemien puhelinpalvelut ovat ruuhkautunut pahoin, jonka vuoksi kaikkiin kiireettömiin soittopyyntöihin ei pystytä vastaamaan saman päivän aikana. Tilanne ei vaikuta kiireellisiin soittopyyntöihin, niihin pyrimme vastaamaan samana päivänä. 

Otathan yhteyttä asiassasi ainoastaan yhden puhelinnumeron tai chat-asioinnin kautta. Useat soittopyynnöt ruuhkauttavat puhelimia entisestään. Kiitämme kärsivällisyydestäsi. 

Hyödynnä sähköistä asiointia 

Keski-Suomen hyvinvointialueelta kannustetaan kaikkia asukkaita mahdollisuuksien mukaan käyttämään puhelinsoiton sijaan sähköisiä palveluita, kuten sairaanhoitajien chat-palvelua sekä Omaolo.fi- palvelua.  

Valtakunnallinen Omaolo-palvelu on yksi Keski-Suomen hyvinvointialueen sähköisen asioinnin kanavista, jossa voit asioida ilman puhelinsoittoa ja palveluajoista riippumatta. Omaolo-palvelun oirearvion antama hoitosuositus voi olla esimerkiksi kiireellinen ohjaus alueen päivystykseen, sähköinen yhteydenotto ammattilaiselle, suora ohjaus esimerkiksi hoitajan, lääkärin tai fysioterapeutin sähköiseen ajanvaraukseen tai kotona toteutettavat hoito-ohjeet, riippuen aina yksilöllisistä vastauksistasi.    

Myös reseptien uusinta onnistuu sujuvasti Omakanta-palvelussa.  

Kaikkiin Keski-Suomen hyvinvointialueen tarjoamiin sähköisiin palveluihin voit tutustua asioi sähköisesti -sivullamme

Lisätietoja: