28.5.2024
Keski-Suomen hyvinvointialueen terveysasemien puhelinpalvelut ja chat-palvelu ovat ruuhkautunut pahoin.
Tämän vuoksi kaikkiin kiireettömiin soittopyyntöihin ei pystytä vastaamaan saman päivän aikana. Myös chat-palvelun odotusajat ovat pidentyneet.
Jos olet jättänyt soittopyynnön, odotathan takaisinsoittoa ennen uutta yhteydenottoa puhelimitse tai ennen kuin otat yhteyttä chat-palvelun kautta. Useat soittopyynnöt ja jonottaminen useassa kanavassa ruuhkauttavat asiointia entisestään. Pahoittelemme häiriötä.
Puhelinpalvelun ruuhkautuminen ei vaikuta kiireellisiin soittopyyntöihin, niihin pyrimme vastaamaan samana päivänä.
Hyödynnä sähköistä asiointia
Keski-Suomen hyvinvointialueelta kannustetaan kaikkia asukkaita mahdollisuuksien mukaan käyttämään puhelinsoiton sijaan sähköisiä palveluita. Esimerkiksi valtakunnallinen Omaolo-palvelu on yksi Keski-Suomen hyvinvointialueen sähköisen asioinnin kanavista, jossa voit asioida ilman puhelinsoittoa ja palveluajoista riippumatta. Omaolo-palvelun oirearvion antama hoitosuositus voi olla esimerkiksi kiireellinen ohjaus alueen päivystykseen, sähköinen yhteydenotto ammattilaiselle, suora ohjaus esimerkiksi hoitajan, lääkärin tai fysioterapeutin sähköiseen ajanvaraukseen tai kotona toteutettavat hoito-ohjeet, riippuen aina yksilöllisistä vastauksistasi.
Myös reseptien uusinta onnistuu sujuvasti Omakanta-palvelussa .
Kaikkiin Keski-Suomen hyvinvointialueen tarjoamiin sähköisiin palveluihin voit tutustua asioi sähköisesti -sivullamme.