![Sairaanhoitaja keskustelee puhelimessa asiakkaan kanssa. Sairaanhoitaja keskustelee puhelimessa asiakkaan kanssa.](/sites/default/files/styles/narrow_hero_image_tiny/public/2024-05/JPG-Medium_hyvinvointialue-palokka-2022-hires-0404.jpg?h=1c9b88c9&itok=NHn5_AhK)
![Sairaanhoitaja keskustelee puhelimessa asiakkaan kanssa. Sairaanhoitaja keskustelee puhelimessa asiakkaan kanssa.](/sites/default/files/styles/narrow_hero_image_tiny/public/2024-05/JPG-Medium_hyvinvointialue-palokka-2022-hires-0404.jpg?h=1c9b88c9&itok=NHn5_AhK)
Uutinen
Puhelinlinjat ruuhkautuneet useimmilla terveysasemilla potilastietojärjestelmän hitauden vuoksi
10.5.2024
Odotathan takaisinsoittoa ennen uutta yhteydenottoa eri kanavaan.
Lifecare-potilasjärjestelmässä ilmenneen hitauden vuoksi useat puhelinlinjat ovat ruuhkautuneet Keski-Suomen hyvinvointialueen terveysasemilla. Hitaus koskee sekä kiireettömiä että kiireellisiä puhelinlinjoja. Potilastietojärjestelmän hitaus vaikuttaa siihen, että potilaita ei pystytä palvelemaan puhelimessa yhtä ripeästi kuin normaalioloissa.
Lifecare-potilastietojärjestelmän hitaus vaikuttaa Jyväskylän, Hankasalmen, Uuraisten, Keuruun, Multian, Laukaan, Konneveden, Petäjäveden, Muuramen, Toivakan, Joutsan ja Luhangan terveysasemien puhelinpalveluihin.
Syytä potilastietojärjestelmien hitauteen selvitellään parhaillaan.
Pahoittelemme tapahtunutta.
Lisätietoja:
Niina Ylönen-Käyrä, palvelupäällikkö, Laaja-alainen sosiaali- ja terveyskeskus, Keski-Suomen hyvinvointialue, nina.ylonen-kayra@hyvaks.fi, p. 050 439 3390