Uutinen
Keski-Suomen hyvinvointialueen suoramaksu- ja e-laskuveloituksia koskevat muutokset sosiaali- ja terveyspalveluiden sekä pelastustoimen osalta
29.12.2022
Keski-Suomen alueen sosiaali- ja terveyspalvelut sekä pelastustoimi siirtyvät Keski-Suomen hyvinvointialueen hoidettavaksi 1.1.2023 alkaen. Tämä aiheuttaa muutoksia myös laskutukseen sekä suoramaksujen ja e-laskujen välittämiseen.
Keski-Suomen alueen sosiaali- ja terveyspalvelut sekä pelastustoimi siirtyvät Keski-Suomen hyvinvointialueen hoidettavaksi 1.1.2023 alkaen. Tämä aiheuttaa muutoksia myös laskutukseen sekä suoramaksujen ja e-laskujen välittämiseen.
Olemassa olevat suoramaksu- ja e-laskusopimukset eivät siirry automaattisesti uudelle laskuttajalle eli Keski-Suomen hyvinvointialueelle. Asiakkaiden on laadittava itse uusi suoramaksu tai e-laskusopimus pankin kanssa.
Keski-Suomen hyvinvointialuetta koskevan suoramaksu- tai e-laskutilauksen voi tehdä jo etukäteen, vaikka varsinainen Keski-Suomen hyvinvointialuetta koskeva laskutus on käynnistymässä vasta vuoden 2023 puolella. Uudet sopimukset kattavat kaikki hyvinvointialueelta tulevat laskut jatkossa. Valtuutuksen jälkeen suoramaksu- ja e-laskupalvelu toimii kuten ennenkin, mutta huomioittehan, että alussa saattaa esiintyä pieniä viiveitä laskuttajan aikataulujen takia.
E-laskuvaltuutuksen tekeminen verkkopankissa
- Tarvitset henkilötunnuksen: Aiemmin e-laskusopimukseen on vaadittu laskun numero tai asiakasnumero, mutta nyt se onnistuu ainoastaan henkilötunnuksella eli olemassa olevaa laskua ei tarvita.
- Tarvitset laskuttajan nimen: Keski-Suomen hyvinvointialue tai y-tunnus 3221318-2.
Suoramaksuvaltuutuksen tekeminen pankissa
Neuvontaa suoramaksusopimuksen osalta voit tiedustella omasta pankistasi.
- Laskuttajan nimi : Keski-Suomen hyvinvointialue
- Laskuttajan y-tunnus: 3221318-2
- Laskuttajan tilinumero IBAN : FI42 5290 0220 7695 80
- BIC: OKOYFIHH
- Laskutusaihe: laskutus
- Suoramaksun yksilöintiviite: henkilötunnus (HETU)
Esimerkit Osuuspankista ja Nordeasta:
Osuuspankin asiakas, voit tehdä valtuutuksen seuraavasti:
- Puhelimitse senioreiden asiakaspalvelussa 010 252 9627, palvelu auki arkisin klo 9–16
- Puhelimitse OP:n asiakaspalvelussa 0100 0500, palvelu auki arkisin klo 8–16
- tai käymällä lähimmässä OP:n konttorissa
- Puhelun hinta: 0,0835 €/puhelu + 0,167 €/min. Hinta koskee myös jonottamista.
Nordean asiakas, voit tehdä suoramaksuvaltuutuksen seuraavasti:
- Nordea Asiakaspalvelussa soittamalla 0200 3000 (pvm/mpm) ma–pe klo 8–20 ja la–su klo 10–16
- Senioreiden asiakaspalvelussa, kun soitat Nordea Asiakaspalveluun ja valitset numeronäppäimellä nolla
- tarvittaessa voit varata ajan konttoriin soittamalla Nordea Asiakaspalveluun.