Ikääntyneiden keskitetty asiakas- ja palveluohjaus
Keskitetyssä asiakas- ja palveluohjauksessa saat matalan kynnyksen neuvontaa ja ohjausta sekä ennaltaehkäisevistä että hyvinvointialueen palveluista. Asiakkaat tulevat palveluiden piiriin keskitetyn asiakas- ja palveluohjauksen kautta. Asiakas- ja palveluohjaus palveleekin ennen kaikkea ikääntyneiden palveluiden uusia asiakkaita.
Asiakas- ja palveluohjauksessa asiakasta ohjataan yksilöllisesti ja hänen palvelutarpeensa selvitetään RAI-toimintakykymittaristoa hyödyntäen. Tarvittava tuki- ja palvelukokonaisuus suunnitellaan yhdessä asiakkaan, läheisten tai muun verkoston kanssa.
Lisätietoa palveluiden odotusajoista hoitoon pääsy ja odotusajat -sivultamme.
Asumisen asiakasohjauksen omavalvontasuunnitelma löytyy täältä: Omavalvontaohjelma ja omavalvontasuunnitelmat | Keski-Suomen hyvinvointialue (hyvaks.fi)
Kenelle
Kaikille ikääntyneille.
Toimi näin
Ota yhteyttä keskitettyyn asiakas- ja palveluohjaukseen tai täytä ikääntyneiden palveluiden hakemus.
Ikääntyneen huolipuhelin kotona pärjäämisen tueksi
Palvelemme sinua arkisin klo 9–15. Otathan yhteyttä sen kunnan numeroon, jossa asuinpaikkasi on.
Kannonkoski, Karstula, Kinnula, Kivijärvi, Kyyjärvi, Pihtipudas, Saarijärvi, Viitasaari ja Äänekoski
- puhelinnumero 014 266 3082
Hankasalmi, Konnevesi, Laukaa, Uurainen ja Palokka, Tikkakoski sekä Vaajakoski Jyväskylästä
- puhelinnumero 014 266 3081
Joutsa, Jämsä, Keuruu, Luhanka, Multia, Petäjävesi, Toivakka ja Korpilahti Jyväskylästä
- puhelinnumero 014 266 3080
Muurame ja keskinen Jyväskylä (ei Tikkakoski, Vaajakoski, Palokka ja Korpilahti)
- puhelinnumero 014 266 1801