Hyppää pääsisältöön

Palvelemme jouluna ja vuodenvaihteessa osin rajoitetuin aukioloajoin.

Katso poikkeusaukioloajat täältä.

Sosiaalihuollon palvelutarpeen arviointi

Keski-Suomen hyvinvointialueella sosiaalihuollon palvelutarpeen arviointia tehdään osana muuta sosiaalityötä ja sosiaaliohjausta. Osalle työntekijöistä on suorat soittoajat, muutamissa kunnissa palvelee myös neuvonta tai keskitetty asiakasohjausnumero. 

Palvelutarpeen arviointi aloitetaan työikäisten palvelussa täysi-ikäisille, joilla havaitaan olevan mahdollisesti tarve sosiaalihuollolle. Pyyntö palvelutarpeen arviointiin voi tulla asiakkaalta, verkostolta tai muualta.

Voitte yhdessä läheisen kanssa ottaa yhteyttä palvelutarpeen arviointiin puhelimitse tai kirjallisesti. Jyväskylän, Laukaan, Hankasalmen, Muuramen, Petäjäveden ja Jämsän alueella asuvaa henkilöä koskevan yhteydenoton voi tehdä myös sähköisesti Omapalvelussa.

Mikäli puheeksi ottaminen henkilön kanssa ei onnistu ja sinulla on edelleen huoli tilanteesta, voit tehdä huoli-ilmoituksen. Ilmoituksia sosiaalihuollon palvelutarpeesta voi tehdä sähköisesti, puhelimitse tai paperilomakkeella. Lisäksi Jyväskylän, Muuramen, Laukaan, Hankasalmen, Jämsän ja Petäjäveden asukkaat voivat tehdä sähköisen huoli-ilmoituksen Omapalvelussa

Kenelle

Täysi-ikäisille, joilla havaitaan sosiaalihuollon tarve.

Toimi näin

Ota yhteyttä sosiaalihuoltoon. Voit tehdä huoli-ilmoituksen lomakkeella ja palauttaa sen lähimpään sosiaalitoimistoon. Huoli-ilmoituksen voi tehdä myös sähköisesti Omapalvelun kautta tai soittamalla.