Asiakkuuskertomus auttaa palveluiden kehittämisessä
Keski-Suomen hyvinvointialueen sosiaali- ja terveyspalveluiden asiakkuuskertomus kuvaa asiakkaiden ja potilaiden tyytyväisyyttä palveluihin.
Asiakkuuskertomus arvioi asiakaspalautteiden pohjalta asiakkaiden ja potilaiden palveluihin pääsyä, laatua ja hyödyllisyyttä sekä tyytyväisyyttä vuorovaikutukseen. Lisäksi kertomus avaa toimenpiteitä palveluiden kehittämiseksi sekä keskisuomalaisten hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseksi.
Asiakkuuskertomuksessa on käytetty kansallisia tietolähteitä, hyvinvointialueen omia palautekanavia sekä Itäisen yhteistyöalueen tilastotietoja. Itäiseen yhteistyöalueeseen (YTA-alue) kuuluvat Keski-Suomen lisäksi Pohjois-Savon, Pohjois-Karjalan ja Etelä-Savon hyvinvointialueet) tilastotietoja.
Asiakkuuskertomus julkaistaan kerran vuodessa.
Tutustu vuoden 2023 sosiaali- ja terveyspalveluiden asiakaskertomukseen: Asiakkuuskertomus 2023 (pdf)