Hyppää pääsisältöön

Potilaskertomusarkisto

Potilaskertomusarkiston tehtävänä on huolehtia potilasasiakirjojen asianmukaisesta säilyttämisestä, hävittämisestä, käytettävyydestä, saatavuudesta sekä lainaus- ja tietopalvelusta.  Potilasasiakirjatiedot ovat salassa pidettäviä tietoja, joita luovutetaan vain potilaan suostumuksella tai lakiin perustuen.

Asiakas- tai potilastietoja sisältävää tietoa ei luovuteta sähköpostitse eikä puhelimitse. Lisätietoja asiakirjojen käsittely -sivuiltamme.

Asiakirjapyynnöt lähetetään kirjaamoon kirjallisesti joko kirjeellä tai sähköpostilla.

Mainitse pyynnössä:

  • nimi, henkilötunnus ja yhteystiedot
  • mitä asia koskee
  • paikkakunnat/yksiköt, joissa olet asioinut ja joiden tietoja haluat tarkastaa sekä asiointipäivämäärät

Linkki lomakkeisiin, tietopyyntölomakkeet sivun alaosassa

Palveluaika

Palveluaika arkisin klo 7.45–15.00. Viranomaiset ja terveydenhuollon yksiköt, p. 014 269 2790.

Terveyden- ja sosiaalihuollon asiakirjapyyntöihin liittyvät tiedustelut: p. 014 269 1456, tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 9–11 ja 13–15.

Röntgenkuvatallenne/cd-palvelut, p. 014 269 1356.